Opera „Aida” de Giuseppe Verdi a revenit pe scena Operei Naționale Române din Cluj-Napoca într-o montare aniversară spectaculoasă
Opera Națională Română din Cluj-Napoca a sărbătorit 105 ani de la înființare printr-o montare grandioasă a operei Aida de Giuseppe Verdi, spectacolul care a deschis, în 1920, istoria instituției. Reprezentațiile aniversare, susținute cu casa închisă pe 24 și 25 mai, au fost un omagiu adus tradiției lirice clujene și un pas hotărât spre o viziune contemporană a operei.
După ultimele acorduri care au scris o pagină nouă de istorie a primei opere lirice din România, am stat de vorbă, în ambele seri ale spectacolului, cu protagoniștii. Astfel, în rolul lui Amonasro, baritonul Florin Estefan a subliniat importanța momentului istoric și intensitatea dramatică a personajului său. Regizorul Rareș Trifan a urmărit să realizeze o Aida ancorată în secolul XXI, iar scenograful Adrian Damian a creat decoruri impresionante, aplaudate îndelung de public. Costumele, semnate de Luiza Enescu, au combinat elemente egiptene într-un stil spectaculos, rod al unei munci intense de două luni.
Distribuția a fost completată de soprana Paula Iancic (Aida), care a revenit pe scena debutului său cu mari emoții, tenorul Daniel Magdal (Radames), care a subliniat complexitatea partiturii sale, și mezzosoprana Judit Kutasi (Amneris), care a vorbit despre profunzimea personajului.
La pupitru s-a aflat dirijorul David Crescenzi, director artistic al Operei clujene, care a realizat acea punte inspirată între intențiile regizorale și interpretarea muzicală.
Printre invitații de onoare s-a numărat și maestrul Gheorghe Dumănescu, impresionat de spectacol și de forța artistică a noii producții.
Ne alăturăm și noi tuturor celor care au transmis felicitări acestui moment istoric în viața culturală a orașului Cluj-Napoca și vă invit să ascultați întreg interviul.
