Motivele mesianice ale acestui psalm sunt multiple, ele se împletesc deopotrivă cu motivul mariologic, atât cât poate fi el înțeles în dimensiunea Vechiului Testament.
- IISUS Domnul, SUPERIOR ÎNGERILOR
“Scaunul Tău de domnie, Dumnezeule, este veşnic; toiagul de domnie al Împărăţiei Tale este un toiag de dreptate. Tu iubeşti neprihănirea şi urăşti răutatea. De aceea, Dumnezeule, Dumnezeul Tău Te-a uns cu un untdelemn de bucurie, mai presus decât pe tovarăşii Tăi de slujbă” (44, 6-7).
„Şi despre îngeri zice: „Din vânturi face îngeri ai Lui; şi dintr-o flacără de foc, slujitori ai Lui”; pe când Fiului I-a zis: „Scaunul Tău de domnie, Dumnezeule, este în veci de veci; toiagul domniei Tale este un toiag de dreptate; Tu ai iubit neprihănirea şi ai urât nelegiuirea: de aceea, Dumnezeule, Dumnezeul Tău Te-a uns cu un untdelemn de bucurie mai presus decât pe tovarăşii Tăi” (Evrei 1:7-9).
- IISUS ÎMPĂRATUL ALĂTURI DE MAMA SA, CARE STĂ LA DREAPTA LUI
Printre preaiubitele tale sunt fete de împăraţi; împărăteasa, mireasa ta, stă la dreapta ta, împodobită cu aur de Ofir. Ascultă, fiică, vezi şi pleacă-ţi urechea; uită pe poporul tău şi casa tatălui tău! Şi atunci, împăratul îţi va pofti frumuseţea. Şi fiindcă este domnul tău, adu-i închinăciunile tale! (44, 9-11).
Motivele hristologice și mariologice sunt evidente: împărăteasa mamă ce stătea la dreapta conducătorului David o preînchipuie pe Fecioara Mamă Maria, Care stă la dreapta lui Hristos Domnul în Împărăția Cerurilor; mireasa supusă a lui David prefigurează Biserica creștină, în limbaj mistic, ea este mireasa lui Hristos Mirele (Apocalipsa 21, 1-3).
