Cea mai mare poruncă din lege (Matei 22, 35-46) | Duminica a XV-a după Rusalii

de | feb. 4, 2024

De când s-a întrupat pentru noi oamenii și pentru a noastră mântuire, Domnul Iisus Hristos a fost receptat ca un semn care stârnește împotriviri, așa cum a proorocit despre Dânsul dreptul Simeon (Luca 2, 34). A fost receptat ca un astfel de semn din momentul nașterii sale ca om și până astăzi și, probabil, cât va fi lumea. Aceasta este condiția pe care și-o asumă Însuși Mântuitorul Iisus Hristos.

Paginile Sfintei Evanghelii ni-L prezintă, de multe ori, pe Domnul Iisus urmărit, pândit de potrivnicii Săi: farisei, cărturari, învățători de lege, mai-marii sinagogi și mai-marii poporului. Acestea erau făcute pentru a-L prinde în cuvânt pe Mântuitorul.

Evanghelia Duminicii acesteia, a 15-a după Rusalii, ne dezvăluie o nouă ispitire, una de natură teologică de această dată, venită din partea unui învățător de lege, a unui rabin, a unui specialist în citirea și interpretarea Legii lui Moise: Care este cea mai mare poruncă din Lege? (Matei 22, 36)

Pentru această Duminică, vă propun o meditație despre iubire, despre legea iubirii adusă de Mântuitorul Iisus Hristos în inimile celor care cred în Dânsul.

Evanghelie și Liturghie
Evanghelie și Liturghie
Cea mai mare poruncă din lege (Matei 22, 35-46) | Duminica a XV-a după Rusalii
Loading
/

DISTRIBUIE

<a href="https://radiorenasterea.ro/author/ioanbizau/" target="_self">Pr. Prof. Ioan Bizău</a>

Pr. Prof. Ioan Bizău

Profesor la Facultatea de Teologie Ortodoxă din Cluj-Napoca. Realizator al emisiunilor „Cult și Cultură” și „Evanghelie și Liturghie” la Radio Renașterea.

Emisiuni recente

Despre perioada Triodului

Despre perioada Triodului

Pe parcursul celor zece săptămâni ale perioadei Triodului (denumirea vine de la cartea de cult folosită la strană în aceste săptămâni - Triod, gr. „triodion”, trei ode sau imne, întrucât cântările Utreniei sunt structurate în câte trei cântări), începând cu Duminica...