De când s-a întrupat pentru noi oamenii și pentru a noastră mântuire, Domnul Iisus Hristos a fost receptat ca un semn care stârnește împotriviri, așa cum a proorocit despre Dânsul dreptul Simeon (Luca 2, 34). A fost receptat ca un astfel de semn din momentul nașterii sale ca om și până astăzi și, probabil, cât va fi lumea. Aceasta este condiția pe care și-o asumă Însuși Mântuitorul Iisus Hristos.
Paginile Sfintei Evanghelii ni-L prezintă, de multe ori, pe Domnul Iisus urmărit, pândit de potrivnicii Săi: farisei, cărturari, învățători de lege, mai-marii sinagogi și mai-marii poporului. Acestea erau făcute pentru a-L prinde în cuvânt pe Mântuitorul.
Evanghelia Duminicii acesteia, a 15-a după Rusalii, ne dezvăluie o nouă ispitire, una de natură teologică de această dată, venită din partea unui învățător de lege, a unui rabin, a unui specialist în citirea și interpretarea Legii lui Moise: Care este cea mai mare poruncă din Lege? (Matei 22, 36)
Pentru această Duminică, vă propun o meditație despre iubire, despre legea iubirii adusă de Mântuitorul Iisus Hristos în inimile celor care cred în Dânsul.
