Săptămâna 24-31 octombrie este „Săptămâna globală a alfabetizării în domeniul mass-media şi al informaţiilor”.
Evenimentul reprezintă o iniţiativă lansată de UNESCO în 2021 în efortul de a consolida capacităţile factorilor de decizie, pedagogilor, profesioniştilor din domeniul media şi al informării, organizaţiilor de tineret şi populaţiei dezavantajate din acest sector, să susţină statele membre în formularea strategiilor şi politicilor de educaţie în domeniul mass-media şi al informaţiilor.
Alfabetizarea în domeniul mass-media şi al informaţiilor (Media and Information Literacy – MIL) reprezintă un set de competenţe interconectate care ajută populaţia să maximizeze avantajele şi să minimizeze daunele în noile peisaje de informare, digitale şi de comunicare, informează Agerpres.
Răspunsul la dezinformare şi informaţii false necesită o combinaţie de informaţii critice, mijloace media şi competenţe digitale.
Săptămâna globală MIL 2022 are ca temă „Cultivarea încrederii: O obligaţie a alfabetizării în domeniul mass-media şi al informaţiilor”.
Conform datelor publicate de UNESCO, aproximativ 60% din populaţia lumii foloseşte internetul, 85 de ţări au celebrat Săptămâna globală MIL în 2021, 24 de ţări au făcut paşi pentru dezvoltarea strategiilor şi politicilor naţionale în domeniu, 395 de organizaţii din întreaga lume s-au specializat pentru a integra în operaţiunile şi politicile lor educaţia în domeniu.