Spectacole de excepție la Opera Română din Cluj-Napoca | Gânduri după vizionare

de | oct. 16, 2022 | Editorial, Cultură

Spectacol după spectacol, e limpede că poporul acesta a fost binecuvîntat de către Dumnezeu și în ce privește scena.

Mai întâi Il Tabarro/Gianni Schichi de Giacomo Pucini, două opera într-un act care au impresionat universal liric, prin contrastele dintre drama apăsătoare ce se petrece în Paris, pe malul Senei anilor 1900 și acțiunea savuroasă având ca sursă de inspirație Divina Comedie a lui Dante. Atât Michele (Florin Estefan) cât și Gianni Schicchi (Cristian Hodrea), împreună cu toți ceilalți protagonist, au făcut o demonstrație de artă completă și complexă, creând spectatorilor o seară de neutat.

Apoi, rar mi-a fost dat să văd o compatibilitate atât de bine aranjată între orchestra simfonică, actorie și opera. Cei șase ani care au trecut de când ne-am bucurat din nou de prezența tutanicului actor Florin Piersic pe scena Operei Naționale din Cluj, au macerat așteptarea, care, până la urmă, a meritat.
Mai întâi, sub bagheta maestrului Tiberiu Soare publicul a fost fascinat de Orchestra Operei Naționale Române din Cluj-Napoca, prin interpretările excepționale ale Suitelor Romeo și Julieta, de Seghei Prokofiev.  Apoi, a venit Peer Gynt și lumea lui fantastică, ce s-a făcut una cu marele nostru actor și vice-versa. Povestind căderea și răscumpărarea ulterioară a unui antierou țăran norvegian, Florin Piersic poate fi chiar el personajul: visător și liber. Dealtfel, la începutul reprezentației, actorul chiar povestește cât de mult l-a marcat povestea și cât de emoționat se simte, reinterpretând-o. Seara a fost completată și completă de prestația excepțională a sopranei Diana Țugui, care, la rândul ei, a evocat trăiri cum numai un profesionist de geniu poate să le transmită și a rezonat cu întreaga scenă.

Imaginea Operei Naționale din Cluj-Napoca din seara de 14 octombrie, când aplauzele cu greu au încetat, mi-au dat certitudinea că, cel puțin în ceea ce privește calitatea actului artistic, standardele au fost și rămân ridicate și apreciate.

 

<a href="https://radiorenasterea.ro/author/ramocian/" target="_self">Ramona Mocian</a>

Ramona Mocian

Mediator, jurist, președinte al Corpului Profesional al Mediatorilor Cluj.

Ultimele articole

Mai multe din Editorial | Cultură
O MIE DE COCORI PENTRU PACE LA MUZEUL ETNOGRAFIC AL TRANSILVANIEI

O MIE DE COCORI PENTRU PACE LA MUZEUL ETNOGRAFIC AL TRANSILVANIEI

Muzeul Etnografic al Transilvaniei, instituție publică de cultură care funcționează sub autoritatea Consiliului Județean Cluj, în parteneriat cu Asociația Para la Inteligencia Social, PLIS, din Fuengirola, Spania, Centrul Cultural Japonez și Centrul de Studii Japoneze...

Spectacolul „Don Quijote”, din nou pe scena Teatrului „Puck”

Spectacolul „Don Quijote”, din nou pe scena Teatrului „Puck”

Una din cele mai recente producții ale Teatrului de Păpuși „Puck” din Cluj-Napoca, spectacolul „Don Quijote”, după Miguel Cervantes, va avea o reprezentație la sediul instituției duminică, 22 ianuarie, de la ora 12.30. Totodată, sâmbătă, 21 ianuarie, de la ora 11,...

Un număr record de persoane au trecut pragul Muzeului Etnografic

Un număr record de persoane au trecut pragul Muzeului Etnografic

Muzeele Consiliului Județean Cluj au atras, și în 2022, vizitatori din toate colțurile lumii Muzeele subordonate Consiliului Județean Cluj au reprezentat, și în anul 2022, una dintre atracțiile principale atât pentru publicul clujean, cât și pentru turiști din alte...