Noi acțiuni de înșelăciune online în numele Poștei Române

de | nov. 24, 2023

Poșta Română atenționează că un nou val de acțiuni de phishing în care îi este folosit numele își face simțit prezența, prin intermediul SMS-urilor trimise de infractorii cibernetici care atentează la conturile și la datele personale ale utilizatorilor de internet.

„Victimele sunt alese la întâmplare: unele sunt clienți ai Companiei Naționale Poșta Română, iar alții nu folosesc serviciile noastre poștale. Metoda folosită de hakeri în acest nou val de infracțiuni cibernetice este următoarea: de pe un număr de telefon de România, aceștia trimit un SMS prin care destinatarului i se aduce la cunoștință faptul că trebuie să primească un colet, dar adresa este incorectă sau informațiile personale sunt incomplete. Mai departe, destinatarului i se pune la dispoziție un link pe care este îndemnat să îl copieze în browser și apoi să îl deschidă. Odată accesat acest link, destinatarului i se cere să completeze date personale, de la adresă și până la cont bancar (număr de card, data expirării, titular card, codul de siguranță). Dacă utilizatorul oferă datele contului bancar, banii îi sunt sustrași rapid de pe card” – atenționează Poșta Română, precizând totodată că oricine își poate da seama că este ținta unui atac cibernetic, dacă: mesajul conține unele greșeli gramaticale sau de topică (de pildă, numele „posta-romana” este scris greșit, fie cu litere dublate, fie cu altă terminație în loc de .ro); exprimarea din mesaj este evazivă; linkul oferit spre accesare pare unul neobișnuit sau ridică suspiciuni.

„Atragem atenția că Poșta Română operează exclusiv cu site-ul său oficial și cu pagina de Facebook: www.posta-romana.ro, www.facebook.com/CNPR.Compania.Nationala.Posta.Romana. Orice altă variantă de nume de website care ar putea părea oficial și real, nu aparține Companiei noastre și nu trebuie accesat. Compania Națională Poșta Română nu solicită clienților să îi furnizeze date cu caracter personal, informații bancare confidențiale referitoare la conturile personale, numere de card sau coduri PIN și nici realizarea de plăți online ale unor taxe vamale. Compania Națională Poșta Română comunică cu publicul prin intermediul adreselor oficiale de e-mail: suportclienti@posta-romana.ro, noreply@posta-romana.ro. În ceea ce privește comunicarea prin SMS-uri, cele transmise din partea Companiei sunt exclusiv mesaje strict informative, prin care clientul este anunțat că i-a sosit coletul la subunitatea poștală aferentă, intervalul orar la care poate ridica trimiterea și, eventual, dacă sunt taxe de achitat” – precizează Poșta Română.

DISTRIBUIE

z

ASCULTĂ LIVE

RADIO RENAȘTEREA

Mai multe din Societate