Agenţia de ştiri Basilica a apărut ca departament în data de 27 octombrie 2007, dar lansarea oficială a site-ului a avut loc în 16 iunie 2008. Agenția de știri Basilica este componentă a Centrului de Presă Basilica, alături de Radio Trinitas, Trinitas TV, publicațiile Lumina și Biroul de presă al Patriarhiei Române.
Instituţia a pornit sub motto-ul „Vestea bună împărtășită tuturor”, iar în 2016 a fost convertit în „Binele de știut”.
Echipa Agenției de știri Basilica este formată în prezent din 8 persoane – trei editori, un editor-şef, doi fotoreporteri, un administrator social-media, coordonaţi de directorul instituţiei – care transmit neîntrerupt Binele de știut.
La 13 ani de la lansare, Basilica.ro este în continuare una dintre cele mai importante surse de informare din Biserica Ortodoxă.
„Basilica.ro s-a remarcat în 13 ani de activitate online ca o sursă de încredere de știri pozitive și modele de bună practică pentru presă, cler și creștinul de rând. O voce neintruzivă, dar pertinentă a Bisericii Ortodoxe, Agenția de știri Basilica aderă în continuare la proiectul de a conferi pozitivitate peisajului mediatic din România și exterior, subliniind mesajul evanghelic că faptele bune sunt menite să strălucească înaintea oamenilor ca imbold de slăvire a lui Dumnezeu și nu spre evidențiere individualistă și egoistă”, a declarat Aurelian-Nicolae Iftimiu, directorul Agenţiei de ştiri Basilica.
Instituţia celebrează aniversarea printr-o campanie pe social-media marcată cu hashtagul #basilica13. Materialele vor surprinde atât cum a început povestea Basilica.ro, cât şi evoluţia către noile trenduri editoriale şi digitale. Campania aniversară cuprinde şi un Giveaway organizat pe Facebook. Vor fi oferite 13 copii ale Noului Testament cu psalmii.