Iisus Hristos – corect politicește | satiră ideologică

de Eseu

  • Atunci când Iisus Hristos S-a născut, El, de fapt, s-a ferit de beneficiile unui sistem instituționalizat care punea pe primul plan siguranța și confortul majorității nou-născuților;
  • Atunci când a rămas în templu, la doar doisprezece ani, vorbind cu învățătorii Legii, El experimenta  pulsațiile unei crize adolescentine;
  • Atunci când S-a botezat, El premeditase o conferință de presă după modelul epocii;
  • Atunci când a refuzat, după un post de patruzeci de zile, să facă pietrele pâini, El empatiza civic prin protest cu oropsiții lumii;
  • Atunci când S-a urcat pe aripa templului, El a vrut doar să atragă atenția asupra establishment-ului asupritor și nedrept din secolul I;
  • Atunci când a refuzat împărățiile lumii, El și-a exprimat acordul pentru anarhie;
  • Atunci când a urcat pe Muntele Fericirilor, El predica fericirea minorităților oprimate;
  • Atunci când a potolit furtuna de pe mare, El a militat pentru ecologism avant la lettre;
  • Atunci când a vindecat demonizați, El punea diagnostice spectaculoase;
  • Atunci când alegea Apostolii, El stabilea participații ierarhice reprezentative ale zonei;
  • Atunci când a participat la nunta din Cana Galileea, El a încurajat produsele homemade;
  • Atunci când a vorbit despre apa vieții, El a dezvăluit insalubritatea rețelelor publice de alimentare cu apă;
  • Atunci când L-a înviat pe Lazăr, El a profanat memoria și mormântul unui cetățean;
  • Atunci când înfiera formalismul sâmbetei, El lăsa loc lipsei de eficacitate în muncă;
  • Atunci când vorbea despre Împărăția Cerurilor, El blufa ideologizant și ucronic;
  • Atunci când a săturat mii de oameni, El a întreținut politici sociale de ajutor mutual;
  • Atunci când l-a admonestat pe Petru, El a justificat corectitudinea politică;
  • Atunci când S-a schimbat la Față, El a provocat inducția psihologică manipulatorie;
  • Atunci când a instituit taina căsătoriei, El a votat aprioric în plebiscite democratice;
  • Atunci când i-a vorbit tânărului bogat, El a anticipat eșecul capitalismul de masă;
  • Atunci când a intrat în Ierusalim pe mânz, El a ales mașina vulgului și nu armăsarul elitei;
  • Atunci când a dat cezarului ce este al cezarului, El a girat etatismul integrator;
  • Atunci când i-a mustrat pe farisei, El a provocat instabilitate social-politică în loc să fie neutru și echidistant ca orice cetățean model;
  • Atunci când a vorbit despre drahma cea pierdută, El a distrus principiile bunei funcționalități ale unei unități de producție;
  • Atunci când a vorbit despre săracul Lazăr și bogatul nemilostiv, El a încurajat cerșetoria și a obnubilat mind set­-ul plătitorului de taxe;
  • Atunci când a vindecat cei zece leproși, El a destabilizat sistemul medical al vremii prin apelul la credință și recunoștință;
  • Atunci când a alungat vânzătorii din Templu, El a vătămat porumbeii și a împiedicat buna desfășurare a comerțului cu amănuntul;
  • Atunci când a subliniat importanța banului văduvei, El a speculat fluctuația schimburilor valutare prin proceduri ilegale;
  • Atunci când a vorbit despre Judecata viitoare, El a exclus dreptul de a te abține, a proferat polarități incomode și a discriminat persoanele cu o altă opțiune de viață;
  • Atunci când a organizat Cina cea de Taină, El a exclus orice participare egalitaristă a persoanelor interesate de istoria religiilor;
  • Atunci când I-a vorbit lui Pilat, El a încurajat nesupunerea civică;
  • Atunci când a înviat, El a distrus verosimilitatea morții și eficiența serviciilor funebre;
  • Atunci când l-a reabilitat pe Petru, El a încurajat eludarea aplicării procedurilor penale;
  • Atunci când l-a chemat pe Toma să pună mâna în semnul cuielor, El a desconsiderat liberul arbitru;
  • Atunci când a fost ales Matia în locul lui Iuda Iscarioteanul, nu s-a organizat niciun concurs de evaluare obiectivă a capacităților celor propuși;
  • Atunci când Petru a propovăduit și botezat ca la trei mii de oameni, s-a ignorat interdicția de prozelitism și procedura de recunoaștere a unui cult religios;
  • Atunci când s-au ales cei șapte diaconi, s-a încurajat birocrația bisericească;
  • Atunci când Sf. Arh Ștefan a fost martirizat cu pietre, s-a minimalizat instinctul infailibil al mulțimii;
  • Atunci când Saul s-a convertit, s-a premiat trădarea;
  • Atunci când păgânii s-au botezat în Hristos, s-au forțat prietenii interesate și clientele politice;
  • Atunci când Sf. Ap. Pavel a predicat în agora din Atena, el a jignit reprezentanții celorlalte culte spunând că doar Dumnezeul său este adevărat, restul fiind idoli imobili;
  •  Atunci când Sf. Ap. Pavel a fost arestat, el a abuzat de dreptul său de cetățean roman pentru a împiedica prin vicii de procedură aplicarea legii iudaice.

DISTRIBUIE

z

ASCULTĂ LIVE

RADIO RENAȘTEREA

Mai multe din Eseu
Judecata – între bilanț și sfârșit

Judecata – între bilanț și sfârșit

Introducere Despre Judecată și sfârșit, Hristos vorbește de puține ori în paginile Scripturii. Anticipează probabil apetitul înspre apocaliptic pe care-l va avea ulterior un segment al creștinătății și vrea să evite panica pe care o va crea el. Ba mai mult, știe că...

„Risipa” omenească și cea divină

„Risipa” omenească și cea divină

Aspecte introductive Pericopa la care suntem chemați să medităm astăzi e de departe una dintre cele mai cunoscute și mai tâlcuite dintre textele Noului Testament. A beneficiat de atenție din partea exegeților, a filosofilor, filologilor, dar și a artiștilor. În...

Ing. Gheorghe Benea, Omul lui Dumnezeu și om între oameni

Ing. Gheorghe Benea, Omul lui Dumnezeu și om între oameni

În prima duminică a Triodului, la Mănăstirea Nicula s-a oficiat Slujba Parastasului pentru ing. Gheorghe Benea, unul dintre ctitorii de seamă ai așezământului monahal. Slujba a fost săvârșită în biserica mare a mănăstirii, de PCuv. Arhim. Dumitru Cobzaru, alături de...

Între milostenia umană și cea divină

Între milostenia umană și cea divină

Introducere Pericopa de astăzi e una de-a dreptul referențială pentru spațiul exegetic. Tipologiile pe care le are în centru, o fac să fie folosită adesea, chiar și tangențial, în diferite discuții și dialoguri, nu doar în spațiul bisericesc. Sfântul Luca o prezintă...

Ruga unei inimi de mamă

Ruga unei inimi de mamă

Aspecte introductive Plasată în cel de-al cincisprezecelea capitol al relatării evanghelice a lui Matei, pericopa la care suntem îndemnați să medităm astăzi, este una complexă și cu un mesaj peren. O zdravănă răfuială cu fariseii vine să deschidă unitatea tematică. O...

Talanții și veșnicia

Talanții și veșnicia

Aspecte introductive Pericopa de astăzi este, de departe, una dintre cele mai interesante și mai complexe texte ce pot fi regăsite în relatarea Sfântului Matei. E un pasaj cu caracter de referențialitate, fapt ce face dificile încercările de tâlcuire. Întrucât, în...